Norwegian na Gran Canaria zaměstná 60 lidí, chce zrychlit odbavení
Norský nízkonákladový přepravce Norwegian oznámil, že od 29.3.2016 bude mít vlastní personál na odbavovacích přepážkách na letišti Gran Canaria. Severská společnost tak převezme přibližně 60 zaměstnanců společnosti Iberia, která na tomto letišti zajišťuje většinou handlingových služeb.
Gran Canaria je již čtvrtým španělským letištěm ze šesti, kde má Norwegian svou základnu, kde bude mít společnost své vlastní zaměstnance na odbavení cestujících. Norwegian zavádí tuto praxi již od roku 2015 a je s ní velmi spokojený. "Dosavadní výsledky na letištích Barcelona a Málaga ukazují, že se výrazným způsobem zvýšila spokojenost zákazníků s našimi službami", řekl Koenraad Slembrouck, obchodní ředitel Norwegianu pro jižní Evropu.
Po převzetí spolupracovníků na letišti Gran Canaria bude mít Norwegian ve Španělsku celkem 230 "pozemních" zaměstnanaců. A věří, že odbavení na letišti Gran Canaria bude probíhat rychleji a odpadnou tak zdlouhavé fronty. Cestující se tak, s největší pravděpodobností, dočkají "samoodbavovacích" kiosků nebo možnosti odbavit se před odletem přes internet. Tak, jako to nabízí na Gran Canaria například společnost Ryanair.
Pro toto léto počítá Norwegian jenom na Gran Canaria s nárůstem přepravy o 113% a nabídne zákazníkům celkem 559.000 míst v letadlech. Bude se jednat především o vnitrostátní linky. Z Gran Canaria bude v létě létat Norwegian 11x týdně do Madridu (v zimě to je 7 letů), 6x týdně do Barcelony (3 v zimě) a 3x do Málagy (2 v zimě).
Za posledních 12 měsíců (únor 2015 - březen 2016) přepravil Norwegian směrem na Gran Canaria celkem 672.000 cestujících.