Stávka palubního personálu společnosti Ryanair kanárské ostrovy zřejmě nezasáhne
Jak jsme již informovali v našich bleskových zprávách, provoz letecké společnosti Ryanair zasáhne příští týden dvoudenní stávka, svolaná odborovými centrálami sdružujícími palubní personál této letecké společnosti.
Stávka je vyhlášena na středu 25.7. a na čtvrtek 26.7.2018. Irský letecký přepravce předpokládá, že bude zrušeno až 12% (cca 300 letů) z celkových 2.400 letů, které operuje denně nad Evropou a postiženo bude kolem 50.000 klientů z celkových 430.000, které Ryanair každý den obslouží.
Podle aktuálních zpráv by se stávka neměla dotknout kanárských ostrovů, resp. letů na kanárské ostrovy. Do věci se vložilo španělské Ministerstvo pro místní rozvoj a vydalo usnesení, podle kterého Ryanair bude muset garantovat mezi 35% až 59% letů do Španělska a ze Španělska a 100% letů na ostrovy, tedy na Baleáry a na Kanárské ostrovy.
Podle údajů odborových centrál USO a Sitcpla vstoupí ve Španělsku do stávky celkem 1.807 osob ze základen Madrid, Málaga, Gran Canaria, Barcelona, Alicante, Sevilla, Tenerife Sur, Palma de Mallorca, Valencia, Gerona, Santiago de Compostela, Ibiza a Lanzarote.
V zájmu minimalizace dopadu stávky společnost Ryanair ve Španělsku zrušila až 400 letů plánovaných na tyto dva dny, což bude mít dopad na přibližně 75.000 cestujících. Marketingový ředitel společnosti Kenny Jacobs prohlásil, že se již podařilo více než polovině z těchto cestujících zajistit náhradní termíny a že zbylá část by měla být vyřešena již dnes, tedy v pátek.
Nejvíce postiženi stávkou a vynucenými změnami letů budou samozřejmě cestující, kteří se zakoupili ve velkém časovém předstihu levné letenky, nyní budou muset vynaložit neúměrně více na zajištění své přepravy. Mohou však požádat o alternativní dopravu, vrácení jízdenky nebo náhradu škody.
Jak uvádí web www.reclamador.es, cestující postižený stávkou může požadovat jako náhradu 250 eur, pokud je jeho let na krátkou vzdálenost nebo 400 eur, je-li vzdálenost mezi 1 500 a 3 000 kilometry.
Cestujícím, kteří plánují využít služby letecké společnosti Ryanair v inkriminovaných dnech lze samozřejmě doporučit, aby nastalou situaci řešili co nejdříve. Využít mohou i rubriku "nejčastější dotazy" na webu společnosti, kde jsou všechny nezbytné informace včetně formulářů pro uplatnění reklamace.