Vlakem z Las Palmas na jih ostrova
Povídá se o tom již delší dobu, až to připomíná pohádku. Ve skutečnosti se na projektu usilovně pracuje. Ano, jde o železniční spojení mezi severem a jihem Gran Canaria.
Většina návrhů byla v minulosti odmítnuta z důvodů velkých dopadů na životní prostředí. Dalším problémem byly větrné elektrárny v cestě železnice. Nyní ministerstvo životního prostředí dalo projektu zelenou, ale objevil se další „nepřítel“, v podobě hoteliérů u majáku v Maspalomas, kde má mít plánovaná železnice konečnou. A jejich aktivita zřejmě bude gradovat po té, co byl z důvodu nedostatku financí zamítnut návrh vedení kolejnic pod zemí.
V současné době "hledá" Ministerstvo dopravy stále 2 mil. Eur, které potřebuje na dokončení předběžných technických studií. Dosavadní náklady již převýšily 23 milionů eur.
A pokud vše dobře dopadne, bude se muset ještě najít 1,56 miliardy euro na celou stavbu. A to je v době krizi velmi nereálné.
Tento názor ostatně zastává i nynější politická opozice (PSOE), která uvádí, že projekt je zcela mimo realitu života a je pouze příležitostí pro zviditelnění politiků. Paradoxní je, že právě za vlády PSOE se utratily zmíněné 23 milióny euro na předběžný projekt.