Vlastníci nákupního centra METRO se chtějí bránit proti uzavření
Majitelé nákupního centra METRO na Playa del Inglés se chtějí bránit rozhodnutí úřadů, které rozhodly o uzavření celého komplexu.
Obecní úřad v San Bartolomé de Tirajana doporučil uzavření provozovny pro jeho špatný stav a nedodržování základních hygienických podmínek.
Zástupce rady vlastníků, kteří se sešli nedávno na mimořádné schůzi aby jednali o rozhodnutí úřadů, řekl, že se budou obvinění bránit.
Budoucnost shopping centra METRO je však i přes „odhodlání“ vlastníků nejistá. Většina obchodů a restaurací je již mnoho let uzavřená, v objektu se zdržují podezřelá individua a není zajišťován základní úklid veřejných prostranství. Některé části objektu dokonce již nesplňují nejen hygienické, ale i bezpečnostní a protipožární normy.
Radní San Bartolomé pro služby a životní prostředí, Fernando Gonzalez, zopakoval včera, že očekává od vlastníků objektu přijetí vhodných opatření tak, aby se pokusili omezit špatný obraz této oblasti v turistickém centru.
Gonzalez dále řekl, že technici zjistili velmi špatný stav většiny ze 176 provozoven, ze kterých je navíc většina uzavřena. Městská rada odmítla dát další čas na přijetí příslušných opatření a ani nechce zmírňovat své rozhodnutí. Zdůraznil, že vlastníci jsou povinni podle zákona udržovat objekt ve stavu, který odpovídá jeho zaměření – tedy nákupní centrum. Pokud tak v určené lhůtě neučiní, bude objekt uzavřen nehledě na ty majitele, kteří své provozovny provozují a mají je v pořádku.
Tento vývoj nasvědčuje tomu, o čem se již delší dobu spekuluje. Že většina vlastníků jedná ve shodě, nemá zájem své provozovny využívat a chce shopping centrum prodat developerovi na výstavbu hotelu. K prosazení svého záměru však potřebují 100% souhlas všech spoluvlastníků, což se jim nedaří získat, někteří totiž mají zájem své obchody provozovat i dále a nesouhlasí s prodejem. Rozhodnutí úřadů, vyžadující masivní investice na rekonstrukci celého objektu, je tak pro zájemce o prodej ideálním řešením. Nesouhlasící menšina tak bude k prodeji vlastně nepřímo donucena.
Zdá se, že na místě dnešního METRO z roku 1970 tak brzy vyroste hypermoderní hotel nebo nákupní středisko, splňující požadavky moderní doby.