Vodní park v kolizi se železnicí
O výstavbě velkého vodního parku, ve stylu tenerifského Siam Parku, jsme již informovali několikrát (například ZDE). Jedny z posledních informací hovořily o tom, že rodina Kiessling již žádá o stavební povolení na zatrubnění celého údolí. Nyní však přišla komplikace.
I když se to zdá skoro neuvěřitelné v dnešní moderní době, teprve nyní se zjistilo, že plánovaný vodní park je v přímé kolizi s navrhovanou stavbou železnice mezi Las Palmas a jihem ostrova. Nyní bylo tedy rozhodnuto, že železnice musí parku ustoupit a trať bude vyprojektována v jiné lokalitě. Lokalita El Veril (Playa del Inglés) tak zůstane definitivně pro potřeby turistů, zejména těch menších.
Při této souvislosti, kdy se bude měnit trasa kolem Playa del Inglés, se znovu otevřela diskuze délky celé železniční tratě. První vatrianta počítá s kratší trasou mezi San Telmo a Playa del Inglés (celkem 42 kilometrů), ta by měla stát 1,2 miliardy euro.
Druhá trasa uvažuje start v parku Parque Santa Catalina v Las Palmas a poslední stanice by měla být v Maspalomas (celkem 47 kilometrů). Tato varianta má však být až o 30% dražší, tedy skoro 1,5 miliardy euro.
Enormně vysoké náklady jsou zaviněné množstvím tunelů, které se musí na trati stavět. Nejen s ohledem na astronomické náklady tak stále není stanoveno datum zahájení výstavby železnice. Hovoří se o roku 2018, nikdy však není zmínka, kde by ostrovní vláda zajistila tak obrovské finanční zdroje. Něco naznačuje i skutečnost, že projekt železnice tak rychle ustoupil reálnější investici, tedy stavbě vodního zábavního centra.